Trzy razy trzydzieści razy sto trzydzieści. Prosto dla zdrowia
fotolia

Te z nas, które lubią sport i interesują się uprawianiem różnego rodzaju gimnastyki, na pewno wiedzą, że trzy razy trzydzieści razy sto trzydzieści oznacza magicznie prostą zasadę dla zdrowia. Tym, które nie wiedzą, o czym mowa – wyjaśniamy!

Sport, jak ogólnie wiadomo, to bardzo ważna rzecz. Dotlenia organizm, sprawia, że nasze mięśnie są elastyczne, czujemy się lepiej, mamy więcej energii na co dzień.

Dobra kondycja sprzyja odporności, zdrowiu i powoduje, że czujemy się po prostu dobrze.

Oczywiście, czasu mamy wszyscy jak na lekarstwo, więc regularne uprawianie sportu nie dla każdego jest możliwe. A także – nie oszukujmy się, nie każda z nas pała miłością do aktywnego odpoczynku.

Warto więc wprowadzić dla siebie, dla zdrowia i dla przykładu młodszym pokoleniom zasadę 3x30x130.

Prosto dla zdrowia, to znaczy jak?

Ruch, sport, fitness, siłownię, bieganie czy jakikolwiek inny ruch uprawiaj 3 razy w tygodniu.

Trzy razy w tygodniu – to na przykład co dwa dni.

Przez 30 minut. Pół godziny spaceru, joggingu, siłowni, jazdy na rowerze, zumby, gry w siatkówkę… Dziewczyny, damy radę!

To nie jest tak, że nie potrafimy zorganizować pół godziny co dwa dni. To tylko kwestia organizacji czasu.

Tętno powinno wynosić 130 uderzeń serca na minutę.

I to tylko tyle. Prosto dla zdrowia.

Trzy razy trzydzieści razy sto trzydzieści. Prosto dla zdrowia
fotolia

Trzy razy trzydzieści razy sto trzydzieści na milion sposobów

Naprawdę nie potrzebujemy specjalistycznych rozpisek co, gdzie i jak trenować. Przynajmniej nie na początku przygody ze sportem.

Najtrudniej jest zacząć dbać o siebie. Wprowadzić w codzienną rutynę zasadę, że ćwiczę. Nawet jeśli te ćwiczenia to zwykły spacer.

Z czasem zaczniesz chodzić marszowym krokiem, a potem biegać.

A może poczujesz zew fitnessu i zapiszesz się na ćwiczenia?

Najtrudniej jest zacząć.

Dlatego zaczynaj od prostych, podstawowych zasad i form ruchu.

Jak tylko złapiesz bakcyla, poszukasz trenera personalnego albo wykupisz karnet na najbliższą siłownię.

Uwaga!

Sam karnet nie wystarczy, żeby zasada 3x30x130 działała!