3 skuteczne kroki do zwiększenia poczucia własnej wartości

poczucie własnej wartości
Ponieważ kliknełaś w ten artykuł, pewnie jesteś jedną z wielu kobiet, które chcą rozwijać poczucie własnej wewnętrznej wartości. Zapraszam więc na początek przygody do zwiększenia poczucia własnej wartości.

Wiadomo że każda droga, długa czy krótka zaczyna się od pierwszego kroku.

W tym artykule zobaczysz jak ławo wykonać pierwsze 3 skuteczne kroki aby zwiększyć poczucie własnej wartości. Już teraz.

Na początek odpowiedz na poniższe pytania.

Pamiętaj, daj sobie czas, zastanów się nad odpowiedziami. Pomocne będzie zapisanie ich na kartce.

Skup się na sobie, to jest Twój czas. Przygotujesz się w ten sposób do fascynującej drogi ku zwiększeniu poczucia własnej wartości!

Czym jest dla Ciebie poczucie własnej wartości?

Jakie słowa kojarzą Ci się z tym pojęciem (na przykład: swoboda działania, pewność siebie, spokój wewnętrzny, moc, świadomość siebie, wiara we własne zdanie)?

Po czym poznajesz, że już masz poczucie własnej wartości?

Jakie Twoje zachowania i umiejętności świadczą o tym (obowiązkowość, stanowczość, dbanie o siebie, dobre relacje z bliskimi, śmiałe i zdecydowane wyrażanie poglądów, zachowania asertywne)?

Co Ci daje poczucie własnej wartości?

Jakie Twoje wartości i potrzeby zaspokaja (bezpieczeństwa, zaufania do siebie, lojalności, zgody, serdeczności, empatii, wewnętrznej mocy, energii do działania)?

A teraz w drogę ku zwiększeniu poczucia własnej wartości!

 

Jak w trudnych chwilach życia zachować pewność siebie
pixabay

KROK PIERWSZY

Zadbaj o siebie i swoje potrzeby.

Zadbaj o swoje ciało, swój ubiór, wygląd zewnętrzny, postawę ciała (wyprostuj plecy, unieś nieco głowę, na twarzy niech zagości uśmiech i pogoda), o swoją dietę.

To nie muszą być od razu bardzo radykalne zmiany, ale MUSISZ COŚ ZMIENIĆ. Zaplanuj, że zrobisz dla siebie coś, co sprawi Ci przyjemność i poprawi nastrój, podniesie poziom Twojej życiowej energii. Koniecznie to zapisz i… zrób!

Na przykład: kup sobie coś nowego, zrób manicure, zmień fryzurę, zaplanuj domowy wieczór SPA, relaksującą kąpiel, jedz zdrową żywność, pij owocowe koktajle…

 

KROK DRUGI

Spisz swoje mocne strony.

Wypisz na kartce wszystkie rzeczy, które robisz dobrze, które Ci świetnie wychodzą. Po zrobieniu których czujesz dumę i zadowolenie z siebie. To może być wykonanie ważnego zlecenia w pracy ale również mistrzowsko upieczona szarlotka. Jest mnóstwo rzeczy, które robisz świetnie! Uświadom je sobie i doceń siebie.

Na przykład: umiem szybko spakować się na wyjazd, robię pyszną pieczeń, na przyjęcia pięknie dekoruję stół, umiem zjednywać ludzi do swoich projektów, jestem dobra w organizowaniu rodzinnych wycieczek, szybko dostosowuję się do nowych okoliczności..

KROK TRZECI

Codziennie znajdź 15 minut dla siebie.

To ma być Twój czas na rozmyślania, leniuchowanie, czytanie książek które zawsze chciałaś przeczytać, długą kąpiel, spacer, słuchanie muzyki, aromatyczną kawę wypitą w spokoju, medytację, śpiewanie piosenek, ćwiczenia, taniec, wyszywanie, malowanie, rozwiązywanie sudoku, eksperymenty z nowym makijażem lub fryzurą, pisanie pamiętnika, czytanie wierszy, granie na instrumencie, napisanie maila do przyjaciół…

Zadbaj o swoje potrzeby, bo jesteś ważna!

Każde Twoje działanie, każdy krok ku większemu poczuciu własnej wartości rozwija Ciebie i Twój życiowy potencjał.

Zasługujesz na to!

Monika Szadkowska