Mądra nauka część III. Chcesz się dobrze uczyć? Zadbaj o dobre samopoczucie

Mądra nauka część III. Chcesz się dobrze uczyć? Zadbaj o dobre samopoczucie
fotolia

Przed tobą kolejna odsłona tajników sprzyjających efektywnej nauce. Mądra nauka to wypadkowa kilku czynników. Dziś skupimy się na samopoczuciu.

Wiesz już, jak ważne są przerwy w nauce, a także jak odpowiednio przygotować otoczenie do całego procesu uczenia się

Za chwilę przeczytasz, jak poprawić swoje samopoczucie. To kolejny ważny czynnik, który warunkuje efektywną naukę. Poznasz, jak Twoje codzienne wybory, wpływają na Twój mózg i jak odpowiednio się nim zaopiekować.

 

Codzienne wybory dietetyczne i styl życia wpływają na pracę mózgu

Odpowiednie odżywanie jest kluczowe dla funkcjonowania mózgu.

Po ciężkostrawnych, obfitych posiłkach, bogatych w tłuszcze i białe pieczywo, stajemy się ociężali. Nic nam się nie chce i trudniej przyswajamy informacje.

Kofeina również nie jest najlepszym wyborem przed nauką, ponieważ po pewnym czasie odwadnia ciało, powodując ogólne zmęczenie.

 

Co jeść, by poprawić prace mózgu?

Polecam: pełne ziarna zbóż, borówki, zieloną herbatę, gorzką czekoladę, awokado, jabłka, brokuły, orzechy, szpinak, rozmaryn.

Zadbaj o to, by w Twoim pożywieniu znalazły się: witamina A, B, E, żelazo, potas, miedź, cynk, lecytyna, sód i magnez, gdyż działają one wspólnie, aby stymulować umysł i pobudzać go do pracy.

Spożywanie protein w czasie nauki czy przed nią pozwala usprawnić pracę mózgu, zatem grillowany kurczak z warzywami czy smoothie białkowe może okazać się świetnym rozwiązaniem.

Warto jest także zadbać o dostarczenie organizmowi zdrowych tłuszczy i kwasów omega-3. Znajdziesz je w rybach morskich, oliwie z oliwek, awokado, orzechach.

Mądra nauka część III. Chcesz się dobrze uczyć? Zadbaj o dobre samopoczucie
fotolia

Sprawność fizyczna wspiera naukę

Dla naszego organizmu ważne jest także utrzymywanie sprawności nie tylko umysłowej, ale i fizycznej.

Tą pierwszą zachowasz, rozwiązując chociażby sudoku czy krzyżówki.

Drugą zapewnisz przez połączenie aerobiku, ćwiczeń siłowych i rozciągających.

Ćwiczenia fizyczne dotleniają umysł, uspokajają, a dodatkowo te siłowe budują pewność siebie, zatem mogą być miłym dodatkiem do dnia.

Wszystko, co robimy ze swoim ciałem – to, co jemy, to, czy uprawiamy jakiś sport – ma wpływ na nasz mózg, na wszystkie zachodzące w nim procesy.

Zatem jeśli będziesz sprzymierzeńcem swojego ciała i zadbasz o jego zdrowie, nauka również okaże się przyjemniejsza i łatwiejsza.

Kolejny artykuł odkryje przed tobą ostatni sekret do mądrego wykorzystywania procesu nauki – jak budować cele i silną, trwałą motywację.

Nie przegap!

Ireneusz Czyżewski
Ireneusz Czyżewski

Ireneusz Czyżewski

Po więcej zajrzyj na stronę: Fajna Nauka i www.ireneuszczyzewski.pl